Rada KIGM POR 1/2021
3 luty 2021 br odbyło się pierwsze w tym roku posiedzenie Rady KIGM Pomorskiego Oddziału Regionalnego (KIGM POR). Spotkanie odbyło się z zachowaniem obostrzeń sanitarnych; w trybie online.
Głównymi tematami zgodnie z porządkiem obrad była „Droga Czerwona” w Gdyni, propozycja zmian w prawie - pakiet rozwiązań legislacyjnych, których celem jest poprawa warunków prowadzenia gospodarczej.- ankieta Ministerstwa Rozwoju, Pracy i Technologii (MRPiT), Pracownicy kluczowi i priorytetowi w zw. z Covid-19.
Projekt InterMarE - wspiercie współpracy międzynarodowej krajów regionu Bałtyku
Szanowni Państwo,
Zapraszamy do zapoznania się z informację przesłaną przez Międzynarodowe Targi Gdańskie S.A.
***
InterMarE South Baltic Maritime Economy Exhibition odbędzie się, jak zaplanowaliśmy,20 – 22 kwietnia br.
Projekt InterMarE realnie wspiera współpracę międzynarodową krajów regionu Bałtyku południowego. Warto się do niego przyłączyć publikując profil Państwa Firmy w InterMarE Networking & Data Base!
To intuicyjne i łatwe w obsłudze narzędzie, które z powodzeniem może pomóc w rozwoju kontaktów międzynarodowych z firmami o podobnej specyfice, które, podobnie jak Państwo, szukają możliwości nawiązania lub rozszerzenia współpracy.
Czytaj więcej: Projekt InterMarE - wspiercie współpracy międzynarodowej krajów regionu Bałtyku
Węgry a przewozy kolejowe z Chin.
28 stycznia 2021 na stronie Ośrodka Studiów Wschodnich ukazała się notatka informacyjna dotycząca modernizacji suchego portu w węgierskim Záhony.
Zgodnie z informacją na początku bieżącego roku węgierskie przedsiębiorstwo East-West Gate rozpoczęło budowę terminalu kontenerowego znajdującej się przy granicy z Ukrainą miejscowości Fényeslitke. Będzie on wyposażony w pięć torów, umożliwiających przeładunek czterech składów towarowych o długości 740 m. – z toru „szerokiego” na „normalny”. Działalności komercyjną ma zacząć w pierwszym kwartale 2022 roku. Przewidywana przepustowość to 200 tyś. TEU roczne (z możliwością do powiększenia jej do 1 mln TEU).
Budowa terminalu w Fényeslitke jest elementem szerszego projektu modernizacji istniejącego już suchego portu w Záhony (przepustowość ok. 3-5 tyś TEU), a które jest uważane za obiekt stanowiący konkurencję dla polskich Małaszewiczów.
Władze węgierskie uważają ten projekt za strategiczny. Dzięki niemu Węgry mają się stać „bramą do Europy i kluczowym punktem ruchu towarowego między Azją a Europą”.
Zapraszamy do zapoznania się z tekstem notatki na stronie Ośrodka Studiów Wschodnich: