Promocja polskiej gospodarki morskiej w 2025
Promocja polskiej gospodarki morskiej - przygotowania do 2025, w krajach "zaplecza"
11 listopada br w Budapeszcie sekretarz generalny KIGM Rafał Machowiak odbył szereg spotkań mających na celu nawiązanie nowych kontaktów biznesowych pomiędzy polskimi firmami branży morskiej a biznesem węgierskim, promocję sektora morskiego oraz zaproszenie podmiotów węgierskich na Międzynarodowe Targi Morskie i Militarne Baltexpo 2025 oraz na mające się odbyć 27 listopada w Gdańsku Węgiersko-Polskie Forum Biznesu organizowane przez Konsulat Generalny Węgier w Gdańsku we współpracy z KIGM.
12 listopada w Bratysławie R. Machowiak spotkał się z Ambasadorem RP (Chargé d’affaires a.i) na Słowacji p. Piotrem Samerkiem. Rozmawiano o współpracy przy promocji branży morskiej i oferty polskiej edukacji morskiej na Słowacji, włączenia Słowacji ponownie w projekt roboczo zwany „Polski Dzień Morza”; wspólnych działaniach na rzecz polepszenia dostępu do polskich portów ze Słowacji i wymiany informacji w tym obszarze. Wstępnie zaplanowano wspólne wydarzenie w Bratysławie na pierwsze półrocze 2025 r.. Sekretarz Generalny zaprosił p. Ambasadora do odwiedzin KIGM, na Baltexpo w 2025 r. oraz o promowanie tego wydarzenia wśród potencjalnych wystawiających i odwiedzających ze Słowacji.
13 listopada w przeddzień Polskiego Dnia Logistyki/Polskiego Dnia Morza w Pradze odbyła się zorganizowana przez KIGM kolacja dla uczestników wydarzania. W gospodzie Malestranska Beseda przy piwie z tanku oraz czeskich potrawach można było w nieformalnej atmosferze porozmawiać na tematy morskie, branżowe i wydarzeniu dnia następnego.
14. listopada odbył się Polski Dzień Logistyki/Polski Dzień Morza w Pradze (więcej tu).
15. listopada Sekretarz Generalny spotkał się z przedstawicielami organizacji i firm czeskich potencjalnie zainteresowanymi współpracą z polską branżą morską. Rozmawiano o możliwości odbycia wizyty studyjnej do polskich portów. Tego samego dnia miało miejsce spotkanie w Polskiej Organizacji Turystycznej z dyrektorem placówki w Pradze, p. Pavlem Trojanem. Rozmawiano m.in. o możliwości promowania polskiej turystyki i polskiego wybrzeża w Czechach, ale w kontekście branży morskiej. Czesi, jako naród znany ze swego zamiłowania do techniki, bardzo interesują się przemysłem morskim i być może w tym zakresie można byłoby rozszerzyć ofertę turystyczną naszego wybrzeża jednocześnie promując nasz sektor.