Droga Użytkowniczko, Drogi Użytkowniku portalu internetowego kigm.pl Uprzejmie informujemy, że od 25 maja 2018 r. obowiązuje tzw. RODO, czyli Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/48/WE. Nowe prawo wprowadza zmiany w zasadach regulujących przetwarzanie danych osobowych. Szczegółowe zapisy znajdziesz w nowej polityce prywatności portalu internetowego kigm.pl. Jednocześnie informujemy, że Państwa dane są przetwarzane w sposób bezpieczny, z należytą starannością i zgodnie z obowiązującymi przepisami
Polityka Prywatności/Cookies   
AKCEPTUJĘ
Download Joomla by iPage

Polski Dzień logistyki – Polski Dzień Morza. Praga 2024.

Opublikowano: poniedziałek, 25, listopad 2024

Polski Dzień logistyki – Polski Dzień Morza. Praga 2024.

14 listopada w Pradze w siedzibie Ambasady RP w pałacu Fürstenbergów odbyła się trzecia już edycja Polskiego Dnia Logistyki. W ramach wydarzenia odbył się też Polski Dzień Morza w Pradze. Wydarzenie zostało zorganizowane przez KIGM i Ambasadę RP we współpracy z Polską Izbą Turystyczną, biurem PAIH.

 

Spotkanie otworzył p. Jacek Gajewski (Chargé d’affaires a. i.) oraz Jan Sechter szef sekcji transportu Czeskiej Izby Gospodarczej. 

Wydarzenie było podzielone na cztery bloki tematyczne. Dwa pierwsze panele dotyczyły polskich portów. Poprzedziła je prezentacja p. Konrada Popławskiego z Ośrodka Studiów Wschodnich pt.: Wpływ sytuacji międzynarodowej na transport i logistykę: Europa Środkowo-Wschodnia – Europa – świat. Szanse i zagrożenia dla współpracy polsko-czeskiej.

Następnie Sekretarz Generalny KIGM p. Rafał Machowiak w skrócie o opowiedział o polskiej branży morskiej, przedstawił uczestników panelów KIGM, oraz zaprosił zebranych na Baltexpo do Gdańska w 2025 oraz do korzystania z STS Pogorii. Mówią o pierwszym porcie polskim (Wolin 967 r.) wysnuł również swoją teorię na temat jego powstania, a właściwie zdobycia przez Mieszka I. 

W pierwszym panelu rozmawiano o potencjale polskich portów morskich, wyzwaniach przed jakimi stoją oraz planami na przyszłość. W panelu udział wzięli p. Ewelina Ziajka (Zarząd Morskiego Portu Gdynia SA.) p. Aneta Szreder-Piernicka (Zarząd Morskich Portów Szczecin-Świnoujście SA), Dominik Landa (Zarząd Morskiego Portu Gdańsk SA oraz p. Kamil Jedynak (OT Logistics). Stronę czeską reprezentował p. J. Sechter a panel moderował p. R. Machowiak.

W drugim panelu rozmawiano o tym czy polskie porty mogą stać się logistycznym hubem dla czeskich kontrahentów. Panel moderował p. K. Popławski a udział w nim wzięli – Wojciech Szymulewicz (BCT), p. Mikołaj Magiełka (GCT), p. Marcin Kamola (Baltic Hub) oraz p. dr inż. Libor Krejčí z Oblast silniční dopravy a inteligentních dopravních systemu, Centrum dopravního výzkumu.

 

Po przerwie kawowej, po prezentacji p. Krzysztofa Dębca z OSW, odbył się trzeci panel też sprawy związane dostępem do polskich portów z Czech koleją. Wzięli w nim udział przedstawiciel Ministerstwa Infrastruktury oraz przedstawiciele firm: PKP Cargo International, EP Logistics, ČD Cargo, Orlen Unipetrol. Panel moderował p. K. Dębiec.

Po raz pierwszy rozmawiano też o turystyce czeskiej i ofercie polskich miast i regionów, które znajdują się na trasie ruszającego 15 grudnia pociągu Baltic Express (Praga – Gdynia 4 razy dziennie). Swe regiony i miasta prezentowali przedstawicie lokalnych organizacji turystycznych – z DolnegoŚląska i Wrocławia, Poznania, regionu Kujawsko-pomorskiego oraz Trójmiasta. Panel zortanizował i moderował p. Pavel Trojan, dyrektor biura Polskiej Organizacji Turystycznej w Pradze.

Krajowa Izby Gospodarki Morskiej dziękuję uczestnikom za ekspercie wsparcie i profesjonalną promocję swych podmiotów i polskiej branży morskiej. Ambasadzie RP za współorganizację.

 fotorelacja z wydarzenia na naszym FB.